donderdag 30 mei 2013

Gevlochten draad

Regelmatig krijg ik vragen over gevlochten draad en welke ik gebruik..

Op de foto de Penn International Braid. Deze lijn gebruik ik voor visserij op de bodem en vanaf de boot. Het is een hele sterke gevlochten lijn die zich inmiddels ook bij de beroepsvisserij vanaf de boot op zeebaars heeft bewezen. Dikte 12/00 voor de Oosterschelde vanaf de kant. 14/00 vanaf de boot en 20 tot 25/00 voor de dobbervisserij vanaf boot en kant.

De Spiderwire Stealth Braid gebruik ik voor de lichte spinvisserij in de maten 12 en 14/00. Dit is een lijn die gecoat is en enorme goede werpeigenschappen heeft. Hiermee kun je ook lichte pluggen goed wegzetten! De dikkere maten zoals 20/00 en 25/00 gebruik ik ook voor dobber en de visserij op snoek.

Spiderwire Ultracast Ultimate Braid. Dit is een nieuwe lijn die ik dit jaar voor het eerst gebruik. De lijn heeft de eigenschappen van de nieuwe 8strain lijnen waar ik al een aantal jaar zeer goede ervaringen mee heb. Deze lijn is gemaakt om verder uit te kunnen werpen  en met meer gevoel te kunnen vissen. De 12/00 ga ik gebruiken voor de werpende vorm van snoekbaars en zeebaars vissen. Waarschijnlijk ga ik de dunnere lijnen nog opspoelen voor de vertikaal en diagonaal visserij op snoekbaars.

Tot werps:)

Marco Nieuwenhuize

www.zeebaars.info


Geen opmerkingen: